Recent, Agenția pentru Protecția Consumatorilor a descoperit că un supermarket din mun.Chișinău înșela consumatorii.
Inspectorii APC au inițiat controlul de stat în baza unei reclamații prin care consumatorul afirmă că într-un supermagazin, mezelurile ambalate de către producător aveau o etichetă suplimentară a magazinului, unde există o diferență între masa produsului de pe ambalajul producătorului și eticheta magazinului.
Urmare controlului , s-a constatat că există o diferență de grame înscrise pe etichetele de pe produs, ceea ce contravine art. 10, lit. c) al Legii Nr. 105 din 13.03.2003 privind protecţia consumatorilor și este catalogată drept înșelare a consumatorilor.
Pentru neconformitățile depistate, inspectorii au încheiate procese-verbale cu privire la contravenţie.
În atenția consumatorilor!
Agenția pentru Protecția Consumatorilor Vă îndeamnă să dați dovadă de responsabilitate și precauție atunci cînd procurați produse alimentare!
Ce informație mai trebuie să conțină o etichetă pentru un produs alimentar!
În primul rînd informația despre produs trebuie să fie prezentată în limba de stat! În cazul produselor de import informația despre produs în limba de stat trebuie să fie plastă printr-o etichetă adițională. Ea trebuie să conțină obligatoriu
- Data producerii și termenul de valabiliate;
- Condițiile de păstrare;
- Ingredientele (originea produsului);
- Date despre producător/importator;
- Valoarea energetică a produsului.
În cazul în care v-au fost lezate drepturile, nu ezitaţi, să apelaţi la APC care vă poate consilia gratuit telefonic (linia telefonică fierbinte 022 741464 şi 080028028 (apel gratuit din teritoriul Rep. Moldova)) sau pe adresa mun.Chișinău, str.Vasile Alecsandri, 78, etajul 1.