DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Eticheta - elementul de bază al unui produs!
Eticheta - elementul de bază al unui produs!
28 October | 2015
Eticheta - elementul de bază al unui produs!
eye
10726

Etichetarea nu este altceva decât înscrierea elementelor de identificare pe produs, pe ambalajul de vânzare cu amănuntul, ce însoţesc produsul alimentar pus în vânzare şi se referă la acesta. Scopul etichetării produselor alimentare este de a garanta accesul consumatorilor la informaţii complete cu privire la conţinutul şi compoziţia produselor, pentru a proteja sănătatea şi interesele acestora. Alte informaţii pot oferi detalii despre o caracteristică specifică a produsului, cum ar fi originea sau procedeul de fabricaţie. Unele produse alimentare, cum ar fi organismele modificate genetic, alimentele alergenice, alimentele destinate sugarilor sau chiar diverse băuturi fac, de asemenea, obiectul unor reglementări specifice.

Componenţa produselor alimentare pe care le cumpărăm zi de zi a ajuns să fie adevărate surprize. Dacă unele au indicate pe ambalaj valoarea energetică, nutritivă, dar şi aditivii alimentari (cunoscuţi ca E-uri),altele ne comunică informații tare vagi, sau nu ne oferă nici o informație.
Celei mai „misterioase" produse sunt conservele, sucuri sau lactate, care fie sunt expirate ori nu conţin nicio informaţie despre conţinutul alimentului, fie informaţia menţionată pe ambalaj este incorectă.

Menţiunile făcute pe etichetă trebuie să fie clare, lizibile şi inteligibile, aşezate într-un loc vizibil pentru consumator în condiţiile normale de cumpărare şi utilizare. Menţiunile de pe etichetă nu trebuie să fie acoperite sau separate prin alte indicaţii, inscripţii sau desene.

Mai mult ca atât, informaţiile înscrise pe etichetă, pe de o parte, nu trebuie să inducă în eroare consumatorii în privinţa caracteristicilor alimentului (în special a identităţii, proprietăţilor, compoziţiei, cantităţii, durabilităţii, originii sau provenienţei lui), precum şi a metodelor de fabricaţie sau de producţie, atribuirii de efecte sau proprietăţi alimentelor pe care acestea nu le posedă, sugerării că alimentul are caracteristici speciale atunci când în realitate toate produsele similare au astfel de caracteristici, iar pe altă parte, etichetarea şi metodele prin care aceasta se realizează nu trebuie să atribuie alimentelor proprietăţi de prevenire, tratare sau vindecare a bolilor sau să facă referiri la astfel de proprietăţi.
Mai multe detalii din Hotărîrea Guvernuluinr. 996 din 20.08.2003 despre aprobarea Normelor privind etichetarea produselor alimentare şi Normelor privind etichetarea produselor chimice de menaj

Dragi consumatori, în cazul în care v-au fost lezate drepturile, nu ezitaţi să apelaţi la Agenția pentru Protecția Con care vă poate consilia gratuit telefonic (linia telefonică fierbinte 022 741464 şi 080028028 (apel gratuit din teritoriul republicii))

Serviciul de informare și comunicare cu mass-media

tel. 022 501 922


01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...