DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Direcția Protecția Consumatorilor Cahul - mereu aproape de consumatori
Direcția Protecția Consumatorilor Cahul - mereu aproape de consumatori
02 February | 2017
Direcția Protecția Consumatorilor Cahul - mereu aproape de consumatori
eye
1374

De la începutul anului curent Direcția Protecția Consumatorilor(DPC) Cahul a reușit să întoarcă consumatorilor peste 11.000 lei. Printre obiectele întoarse pot fi enumerate un telefon mobil, ferestrău cu lanț și articole de mobilă.

În majoritatea cazurilor, consumatorii s-au adresat cu o cerere prealabilă către agentul economic cu privire la preschimbarea bunurilor cu altele de calitate corespunzătoare, însă agentul economic a refuzat acest lucru. Potrivit art. 18 al legii nr. 105 din 13.03.2003 privind protecţia consumatorilor, remedierea gratuită a deficienţelor apărute la produs, serviciu, înlocuirea gratuită sau restituirea contravalorii produsului, serviciului necorespunzător în cadrul termenului de garanţie sau termenului de valabilitate, deficienţe care nu sînt imputabile consumatorului, se face necondiţionat de către vînzător, prestator într-un termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data înaintării reclamaţiei de către consumator sau în termenul stabilit prin contract. Ca urmare, consumatorii s-au adresat la DPC Cahul cu petiții în care au invocat nesoluționarea în mod corespunzător a reclamațiilor înaintate vînzătorului. Reprezentații APC din or.Cahul, în baza reclamaţiei au iniţiat, în unele cazuri, controale inopinate prin care au confirmat încălcările menţionate de către consumator în reclamaţie. În cadrul controlului, inspectorii au constatat încălcări ale legislației, iar ulterior reclamațiile consumatorilor au fost rezolvate pe cale amiabilă, întorcîndu-li-se banii pentru produsele ce s-au dovedit a fi neconforme.

Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor atunci cînd se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți găsi la TELEFONUL CONSUMATORILOR 022 74-14-64 sau la adresa, mun. Chişinău, sectorul Centru, str.Vasile Alecsandri, 78 etajul 1,5.

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...