DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Cunoaşte-ţi drepturile în calitate de pasager al curselor aeriene!
Cunoaşte-ţi drepturile în calitate de pasager al curselor aeriene!
11 September | 2020
Cunoaşte-ţi drepturile în calitate de pasager al curselor aeriene!
eye
921

Puţini dintre cei care aleg cursele aeriene îşi cunosc drepturile pe care le au în calitate de pasageri. Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor și Supeavegherea Pieței, vine cu sfaturi pentru turiştii care vor să călătorească cu avionul și să fie precauţi la serviciile solicitate şi achitate.

  Pachetele turistice! Operatorii de pachete turistice au obligaţia să prezinte informaţii corecte cu privire la biletele de vacanţă rezervate, să respecte obligaţiile contractuale şi să asigure protecţia pasagerilor în cazul insolvabilităţii organizatorului.

  Astfel, consumatorii nu trebuie să procure bilete de avion din locuri care nu le inspiră încredere şi nici produse de a căror calitate nu sunt siguri.

  Cînd achiziţionaţi bilete de avion, Vă sfătuim să solicitaţi agentului economic următoarele informaţii:

  • Autorizaţia de activitate a agentului (ca să fiţi siguri că agentul economic îşi desfăşoara activitatea legal);
  • Preţul total al biletului la momentul rezervării (toate taxele incluse);
  • Condiţiile de zbor (orar, greutate bagaje etc.), restricţiile şi regulile aplicabile biletului de avion respectiv;
  • Termenul de valabilitate al rezervării;
  • Condiţii de renunţare la biletul de avion (dacă este cazul);
  • Răspunderea transportatorului faţă de pasageri şi bagaje (în caz de deces sau vătămare corporală, în cazul întîrzierii, distrugerii, pierderii sau deteriorării bagajului;

   Conform art.1411 alin (1) din Codul Civil al Republicii Moldova, transportatorul este obligat să transporte pasagerii împreună cu bagajele lor la locul de destinaţie, iar pasagerul la rîndul său se obligă să plătească remuneraţia convenită.

  Mai mult ca atât, conform art. 1413 din Codul Civil al Republicii Moldova, Transport succesiv este transportul efectuat de mai mulţi transportatori care se succed utilizînd acelaşi mod de transport. Transport combinat este transportul în care transportatorii se succed utilizând diferite moduri de transport.

  Astfel, companiile răspund pentru pagubele produse în urma întîrzierii curselor pentru deteriorarea şi pierderea bagajelor precum şi pentru vătămările corporale sau decesele produse în urma accidentelor.

  Ele nu poartă însă această răspundere în cazul în care au luat toate măsurile posibile pentru a evita pagubele produse sau dacă s-au aflat în imposibilitatea luării unor astfel de măsuri.  

  Transportarea bagajului! APCSP vă recomandă să precizaţi informaţia referitoare la regulile de transportare a bagajului, la bronarea sau procurarea biletelor, precum şi să indicaţi datele de contact pe partea interioară şi exterioară a bagajului.

  Tarifele de transportare a bagajelor diferă în dependenţă de destinaţie, urmînd a fi aflate la reprezentanţele transportatorilor aerieni. În caz de necesitate, puteţi lăsa bagajul la camera de păstrare pentru o perioadă de 24 ore şi mai mult.

  Bagajul de mână!  Bagajul de mână este acel bagaj pe care îl luaţi cu dvs. în cabina de pasageri şi care trebuie plasat sub scaunul din faţă dvs. sau în compartimentul de bagaje de deasupra. Fiecare pasager are dreptul la un singur bagaj de mână şi un singur articol personal.

  Pe lîngă bagajul de mână, unele dintre următoarele articole sunt permise la bord, dacă este cazul: patură, palton sau jachetă, umbrelă, poşetă de damă, materiale de citit şi dicţionare/ghid de expresii pentru călătorie, materiale de scris, camere foto sau video de mici dimensiuni, binoclu, leagăn mic pentru copii, alimente pentru copii, orice tip de proteze, echipament medical de dializă sau orice alte medicamente de care sunteţi dependent.

  Vă recomandăm sa vă luaţi cu dvs. în salonul aeronavei toate documentele şi articolele de valoare!

  Vă atenţionăm! Articole interzise în bagajul de mână sau asupra propriei persoane: explosivi, muniţii, artificii, materiale iritante sau offensive, gaze comprimate, (ex: butan, propan, oxigen), materiale corozive, (ex: acizi, acumulatori, mercur, produse alcaline), lichide şi solide inflamabile, (ex: acetona, gaze lichefiate, alcool industrial, chibrituri, brichete), materiale magnetice, substanţe otrăvitoare (ex: arsenic, cianuri, insecticide), materiale oxidante (ex: decoloranţi, nitraţi, peroxizi), materiale radioactive, arme offensive, etc.

  Există anumite articole care sunt interzise a fi transportate fie ca bagaj de mînă, fie ca bagaj de cală. Dacă bagajul dvs. conţine unul din aceste articole, agentul check-in este indreptăţit să vă ceară să îl scoateţi şi să nu îl puteţi transporta decît în regim de cargo.

  Puneţi întrebări! Aveţi dreptul să fiţi informaţi complet, corect şi precis asupra caracteristicilor esenţiale ale serviciilor. La cumpărarea unui produs, turistul trebuie să aibă în vedere următoarele:

- solicitarea şi păstrarea bonului fiscal;

- pentru bunurile de folosinţă îndelungată trebuie să ceară instrucţiunile de folosire şi certificatul de garanţie;

- nu trebuie să semneze nici un act fără să citească tot conţinutul.

   În cazul în care, aveţi de reclamat produse sau servicii necorespunzătoare, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței  la LINIA FIERBINTE 022 51 51 51 sau la adresa, mun. Chişinău, sectorul Centru, str.Vasile Alecsanadri, 78 etajul 1,5.

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...