DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Comunicat de presă privind subiectul«Rezultatele controlului de stat efectuat la etapa de fabrica...
Comunicat de presă privind subiectul«Rezultatele controlului de stat efectuat la etapa de fabricare, păstrare şi livrare a produselor alimentare (fabricarea îngheţatei) la Î.M. ,,Amir” SRL »
02 June | 2011
Comunicat de presă privind subiectul«Rezultatele controlului de stat efectuat la etapa de fabricare, păstrare şi livrare a produselor alimentare (fabricarea îngheţatei) la Î.M. ,,Amir” SRL »
eye
1186

În scopul supravegherii calităţii produselor plasate pe piaţă, în perioada 05.05.2011-06.05.2011, de către Inspectoratul Principal de Stat pentru Supravegherea Pieţei, Metrologie şi Protecţie a Consumatorilor (IPSSPMPC) a fost efectuat un control de stat la întreprinderea ÎM. ,,Amir" SRL, amplasată pe str. Calea Basarabiei 4, din mun. Chişinău.

În cadrul controlului de stat efectuat, au fost supuse controlului toate etapele ciclului vital (fabricare, păstrare şi livrare a îngheţatei), unde au fost depistate următoarele încălcări:

-2 loturi de îngheţată (,,Plombir-Amir" şi ,,Top-Mix")cu marcare neconformă (nu este indicată data fabricării produsului);

-starea metrologică-nesatisfăcătoare (utilizarea în activitatea de producere a mijloacelor de măsurare în cantitate de 6 unităţi fără marcajul şi fără buletinul de verificare metrologică);

Pentru încălcările depistate în cadrul controlului au fost aplicate următoarele măsuri:

- prescripţie de interzicere temporară a loturilor de îngheţată;

- prescripţie de interzicere a utilizării mijloacelor de măsurare;

- prescripţie de înlăturare a neconformităţilor;

-procese-verbale cu privire la contravenţie în baza Codului Contravenţional al Republicii Moldova.

Totodată, în timpul controlului au fost prelevate mostre din trei loturi de îngheţată, care au fost supuse încercărilor de laborator, şi anume:

-îngheţată de lapte ,,Noroc", ambalaj 1/40g.

-îngheţată de frişcă ,,Eschimo", ambalaj 1/50g.

-îngheţată ,,Plombir-Amir" ambalaj 1/50g.

Conform rapoartelor de încercări, toate mostrele de îngheţată prelevate corespund cerinţelor prescrise după indicii organoleptici, fizico-chimici, microbiologici şi masei netă.

La consumarea îngheţatei, un produs foarte căutat în zilele călduroase, recomandăm consumatorilor :

- acordaţi atenţie condiţiilor de depozitare atît în magazinul de desfacere cît şi la domiciliu, a produselor alimentare congelate, deci şi îngheţata, trebuie comercializată numai în stare congelată, astfel încît la decongelare trebuie să prezinte gust şi miros nemodificate, caracteristice sortimentelor respective;

- nu achiziţionaţi produse pentru care aveţi suspiciuni că au fost decongelate şi apoi recongelate;

- acordaţi atenţie modului de prezentare a ambalajului;

- nu achiziţionaţi produse la care constataţi că ambalajul este murdar sau nu este închis etanş;

- !!!fiţi atenţi la termenul de valabilitate şi după caz refuzaţi produsele care prezintă data termenului de valabilitate modificată, depăşită sau pe care nu este înscrisă aceasta;

- la cumpărarea produselor alimentare solicitaţi şi păstraţi bonul de casă pentru a putea proba provenienţa produsului, în cazul unei reclamaţii.

!!! Îngheţata trebuie să aibă gust şi miros caracteristic pentru sortimentul dat, fără miros şi gust străin. Consistenţa omogenă pentru toată masa, fără cristale de gheaţă, organoleptic sesizabile, fără conglomerări de grăsime şi stabilizatori, suficient de densă.

Neconformităţile îngheţatei pot fi: de gust şi miros, de textură sau de aspect.

Neconformităţile de gust şi miros : acru, fiert, rînced, metalic, insuficient de dulce etc.

Neconformităţile de textură: sfărîmicioasă, uscată, nisipoasă, untoasă etc.

Neconformităţile de aspect: brînzos, lichid, apos sau spumos.

Atenţie!!! Nu se admite recongelarea îngheţatei dacă s-a decongelat. La recongelare apar cristale mari de gheaţă. Nu riscaţi să consumaţi îngheţată recongelată.

În caz, că aveţi de reclamat produse sau servicii necorespunzătoare, sesizaţi Inspectoratul (mun. Chişinău, str. E. Coca 28, bloc. III, bir.12, fax: 218-522), iar în situaţia în care aveţi nevoie de o consultaţie, linia telefonică directă a consumatorilor vă stă la dispoziţie (tel.74-14-64).

Secţia relaţii cu consumatorii şi mass-media

02.06.2011

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...