DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Campania „În Uniunea Europeană, în Republica Moldova – către aceeași Calitate, Siguranță, Alegere...
Campania „În Uniunea Europeană, în Republica Moldova – către aceeași Calitate, Siguranță, Alegere” lansată la Chișinău
11 June | 2019
Campania „În Uniunea Europeană, în Republica Moldova – către aceeași Calitate, Siguranță, Alegere” lansată la Chișinău
eye
957

Recent, în incinta fabricii STAC din Chișinău a avut loc evenimentul de lansare a campaniei „În Uniunea Europeană, în Republica Moldova – către aceeași Calitate, Siguranță, Alegere”.

Campania are drept obiective: informarea cetățenilor RM privind beneficiile pe care le aduce implementarea Acordului de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător cu Uniunea Europeană (DCFTA) pentru consumatori, prin creșterea și alegerea calității și siguranței produselor, încurajarea cererii de calitate și siguranță din partea consumatorilor și creșterea încrederii în producătorii din Republica Moldova.

Campania va fi implementată pe parcursul lunii curente și include evenimente publice, dezbateri televizate și radio, analize publicate în presa scrisă și online, promovarea mesajelor prin intermediul spoturilor video, a rețelelor de socializare, panourilor și distribuirea materialelor tipărite.

Evenimentul de lansare aduce în atenția consumatorilor exemple în care companii locale reușesc să îmbunătățească siguranța, inofensivitatea, calitatea și gama de produse și servicii, atât pentru piața locală, cât și pentru export. Printre istoriile de succes aceste exemple includ și poveștile unor moldoveni plecați să muncească în Europa, care au hotărât într-un moment să se întoarcă în țară, să investească banii și experiența acumulată în companiile ce aduc acum profit, locuri de muncă și calitate consumatorilor de pe loc și de afară.

Preluarea standardelor internaționale și a normelor europene reprezintă un proces complex care necesită investiții dar care generează oportunități majore.

A menționat Peter Michalko, Ambasadorul UE în RM.

În cadrul evenimentului, reprezentanți ai instituțiilor de stat și ai proiectelor internaționale de dezvoltare au împărtășit experiența și oportunitățile legate de investiții, export și infrastructura calității din RM.

Campania se bazează pe cercetări calitative și cantitative efectuate în RM, în 2018 și 2019, care au țintit percepțiile cetățenilor privind calitatea și siguranța produselor, obiceiurile de consum. Atunci când cumpără un produs cele mai importante criterii de alegere pentru consumatorii locali sunt calitatea (70,3%), prețul (63,4%) și țara de origine, preponderent europeană (32,8%).

Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței reiterează că aplicarea cerințelor Standardelor Moldovenești prin care s-a adoptat un standard european oferă consumatorilor siguranță sporită și un termen de exploatare mai îndelungat.

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...