DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Atenție la cumpărăturile online!
Atenție la cumpărăturile online!
18 August | 2023
Atenție la cumpărăturile online!
eye
954

Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC), atenționează consumatorii să fie prudenți atunci când achiziționează produse și servicii în special, prin intermediul rețelelor de socializare (Facebook, Instagram, Telegram, etc.).

În urma multimplelor apelurilor telefonice  la Linia Consumatorului din cadrul Inspectoratului, cât și a reclamațiilor parvenite, inspectorii ISSPNPC au constatat că, comercianții online activi pe rețelele sociale, abuzează de încrederea consumatorilor, utilizând diverse tactici de convingere și influență asupra deciziei acestora.

Spre exemplu, prin sintagmele (deltashop, motivshop), fac consumatorii să creadă ca au de-a face cu comercianți de bună credință.  

Potrivit informațiilor parvenite la acest subiect „comercianții " vând produse și servicii neconforme, fără a elibera consumatorului atras în tranzacție, un document ce confirmă efectuarea cumpărăturii.

Prin urmare, inspectorii ISSPNPC au depistat că,  „comercianții " apelau consumatorii pentru a-i convinge să procure mai multe produse la un preț ieftin/promoțional. Când consumatorii ademeniți depistau că produsele sunt neconforme,  „comercianții " nu mai erau de găsit.

Atenționăm că, în asemenea cazuri, când nu există probe pentru a identifica comerciantul,  acțiunile acestora nu pot fi examinate în conformitate cu prevederile  Legii 105/2003 cu privire la protecția consumatorului, în care se menționează că ,,În perioada termenului de garanţie, consumatorii depun reclamaţiile referitoare la produsele necorespunzătoare iniţial vânzătorului sau prestatorului. Odată cu depunerea reclamaţiei, consumatorul prezintă o copie de pe bonul de casă sau o copie de pe alt document care confirmă efectuarea cumpărăturii (inclusiv certificatul de garanţie).”  

ISSPNPC informează consumatorii că, atunci când acceptă să procure bunuri și servicii prin intermediul  rețelelor de socializare, fără a primi bon fiscal sau factură, nu poate pretinde protecție,și își asumă răspunderea în totalitate pentru achiziția făcută.

ISSPNPC recomandă  consumatorilor să se lanseze în  tranzacții online doar atunci când sunt siguri că comerciantul este autorizat, ii va oferi un document ce confirmă efectuarea cumpărăturii (bon fiscal), certificatul de garanție pentru produsul ce intenționează să il comande sau să il procure , instrucțiuni de utilizare și informația necesară cu privire la posibilitatea preschimbării sau returnării produselor.

Stimați consumatori!!!  Nu vă lăsați atrași în atfel de tranzacții dubioase, iar în cazul când ați nimerit în astfel de situații, nu ezitați să apelați  la ajutorul Inspectoratului de Poliție.

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...