DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Asigurarea drepturilor consumatorilor la prestarea serviciilor turistice - o prioritate pentru APCSP
Asigurarea drepturilor consumatorilor la prestarea serviciilor turistice - o prioritate pentru APCSP
27 December | 2019
Asigurarea drepturilor consumatorilor la prestarea serviciilor turistice - o prioritate pentru APCSP
eye
1153

În preajma sărbătorilor de iarnă, cînd contractarea serviciilor turistice este în continuă creștere, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței a organizat o masă rotundă cu reprezentanții agențiilor de turism. În acest context, reprezentanții agențiilor de turism au fost familiarizați cu prevederile legale întru asigurarea călătoriilor sigure și conform doleanțelor consumatorilor.

Mesajul reprezentanților APCSP a fost franc că încălcările admise de mediul de afceri nu vor fi tolerate. Interesele economice ale consumatorilor și siguranța acestora trebuie asigurată pe toată perioada contractuală.

Înainte de semnarea unui contract organizatorul și, după caz, intermediarul de pachete sînt obligați să furnizeze călătorului informațiile standard prin intermediul unui formular precum și unele informații vitale, dacă acestea sînt aplicabile pachetului turistic.

Călătorul are dreptul la rezoluțiune în orice moment înainte de începerea călătoriei. În cazul în care declară rezoluțiunea în temeiul enunțului anterior, călătorul poate fi obligat să plătească organizatorului un comision de rezoluțiune adecvat și justificabil.

Sarcina probei în ceea ce privește îndeplinirea cerințelor în materie de informare revine profesionistului. Călătorul are dreptul să cesioneze contractul unui terț care satisface toate condițiile aplicabile contractului respectiv, după ce îl înștiințează pe organizator într-un termen rezonabil înainte de începerea călătoriei, pe un suport durabil. Înștiințarea cu cel puțin 7 zile înainte de începerea călătoriei este considerată, în orice caz, rezonabilă.

Dacă serviciile de călătorie au un viciu, în condițiile prezentei secțiuni și ale contractului, călătorul are dreptul:

  • să ceară remedierea
  • să remedieze viciul și să ceară rambursarea cheltuielilor necesare;
  • să ceară remedierea prin prestarea unor alte servicii de călătorie
  • să ceară rambursarea costului cazării
  • să declare rezoluțiunea contractului de servicii de călătorie
  • să obțină reducerea prețului pachetului de servicii de călătorie
  • să ceară despăgubiri

Pretențiile călătorului se prescriu extinctiv în termen de 2 ani. Termenul de prescripție extinctivă începe să curgă de la data în care călătoria trebuia, conform contractului, să ia sfîrșit. Călătorilor li se pune la dispoziție un număr de telefon de urgență sau detaliile unui punct de contact unde pot lua legătura cu organizatorul sau cu intermediarul de pachete.

În lumina celor reflectate și ghidîndu-ne de necesitatea fortificării acțiunilor de informare și protejare a consumatorilor, APCSP lansează campania de informare în domeniul turismului “Călătorește în siguranță! Fii informat!” care se va desfășura și pe parcursul anului 2020.

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...