DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă Analizăm atunci când cumpărăm!
Analizăm atunci când cumpărăm!
15 November | 2021
Analizăm atunci când cumpărăm!
eye
1200

În perioada reducerilor se constată intensificarea comercializării produselor pe fundalul unei majorări accentuate a fluxului de cumpărători. În acest sens, inspectorii Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) reiterează faptul că, unele promoții expuse pe vitrinele magazinelor în această perioadă, pot fi eventuale “capcane” pentru consumatori de a scoate mai mulți bani din buzunar pentru produsul dorit.

Recomandările reprezentanților APCSP încep de la faptul neadmiterii achiziționării unui preț dublu pentru bun din cauza neatenției, fie provocate de reducerile false sau chiar de aglomerația din piețe și magazine. Puteți ține departe aceste situații neplăcute dacă:

- veți solicita de la comerciant  toată informația despre produsul  care vă interesează, vânzătorul este obligat să ofere toată informația despre bun, inclusiv despre reducerile existente;

!!! Etichetele articolelor vestimentare obligatoriu trebuie să conțină informații în limba de stat despre țesătură, producător, importator, instrucțiuni de întreținere a hainelor etc.

- veți fi precauți la prețurile indicate în cadrul ofertelor prin realizarea unui calcul privind raportul preț-calitate;

 - veți afla de la vânzător care sunt bunurile la care se oferă reduceri  și de ce reducere veți putea beneficia dacă intrați în posesia produsului. Dacă se anunță că în cadrul  promoției se realizează o reducere de până la 20%, 30 % sau 80% atunci cel puțin un produs din magazin trebuie să fie comercializat cu o reducere 20%, 30 % sau 80%.

-  vă veți convinge printr-un calcul matematic simplu dacă reducerea este una reală. Se atestă  practica de a majora prețul dublu sau triplu cu o zi înainte de a anunța oferta, ulterior reducându-l la 50 %;

-  veți verifica dacă promoția mai este valabilă. Imediat finalizării perioadei promoționale, vânzătorul trebuie să înlăture orice informație care ar induce consumatorul în eroare.

-  veți solicita bonul de casă, care va servi ca dovadă a achiziționării produsului, ulterior, în cazul unei eventuale reclamații.

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...