DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă APCSP comunică rezultatele și progresele înregistrate pentru anul 2020
APCSP comunică rezultatele și progresele înregistrate pentru anul 2020
15 February | 2021
APCSP comunică rezultatele și progresele înregistrate pentru anul 2020
eye
805

În perioada anului 2020, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP), în condițiile pandemiei severe COVID-19, au fost efectuate 363 controale de stat planificate și inopinate, în domeniile de competență atribuite.

În domeniul supravegherea pieței privind produsele nealimentare și servicii, neconformități au fost depistate în 144 (60%) controale, verificate 1103 loturi, 171006 unități, din care 525 loturi, 90354 (52,8%) unități erau neconforme cerințelor stabilite. În 44 (18%) cazuri au fost inițiate controale planificate, însă la fața locului s-a constatat că agenții economici supuși controlului și-au suspendat activitatea, iar 15 controale au rămas neinițiate, ținând cont de restricțiile pandemice impuse.

Au fost înregistrate următoarele rezultate :

  • 121 cazuri de succes, la soluționarea petițiilor prin remedierea, înlocuirea, restituirea contravalorii produsului, serviciului necorespunzător;
  • Au fost realizat în total 361 activități de informare;
  • Au fost restituiți 625.469,00 lei către 89 consumatori.
  • Recepționate 1400 petiții/546 sesizări, dintre care 307 au fost readresate altor autorități de competență.
  • În cadrul  activităților de informare și consultărilor acordate, au primit consultanță 13505 persoane.
  • La Ghișeul unic au fost oferite 151 consultații, la linia verde au fost înregistrate 8940 apeluri (8893 consumatori/47 agenți economici), apelanții au primit consultații.
  • Înregistrate 45 cereri pentru protecția mărcilor de produse (parfumuri, cosmetice, îmbrăcăminte, încălțăminte, galanterie), încheiate 45 dosare contravenționale și trimise în instanță pentru aplicarea sancțiunii.
  • Întocmite 157 Acte de constatare a clauzelor abuzive și transmise consumatorilor reclamanți, inclusiv 6 Acte de constatare a clauzelor abuzive au fost trimise în instanță.
  • Examinate 223 contracte de credit/alte tipuri de contracte
  • În registrul unic au fost înregistrate 345 dosare contravenționale (DC). 

Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței atunci când se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți găsi la Telefonul consumatorului 022 51 51 51 sau la adresa, mun. Chişinău, str.Vasile Alecsandri, 78 et.1.

 

 

 

 

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...