DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Comunicate de presă 11 - 15 martie 2024, Săptămâna drepturilor consumatorilor
11 - 15 martie 2024, Săptămâna drepturilor consumatorilor
05 March | 2024
11 - 15 martie 2024, Săptămâna drepturilor consumatorilor
eye
938

Tradițional, la 15 martie este marcată Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor ("World Consumer Rights Day"), iar Organizaţia Internaţională a Uniunilor de Consumatori ("Consumers International") a stabilit o temă, de maxim interes pentru consumatorii din întreaga lume și pentru anul 2024: „Inteligența Artificială corectă și responsabilă pentru consumatori”.

 Această zi constituie un mijloc de sensibilizare la nivel mondial cu privire la drepturile şi nevoile consumatorilor și o excelentă ocazie pentru a consolida respectarea și protejarea drepturilor tuturor consumatorilor.

Cu acest prilej, Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, organizează în perioada 11-15 martie 2024, Săptămâna drepturilor consumatorilor, în cadrul căreia se vor desfășura în regim online și offline mai multe evenimente:

  • Masterclass pentru copii

11 martie 2024 Masterclass tematic de creativitate "ART CONSUMATOR"

  • Masă rotundă

12 martie 2024 - masă rotundă în cadrul ASEM cu tema : "Siguranța alimentelor și Protecția Consumatorilor "

  • Webinar dedicat publicului larg – online Facebook

14 martie 2024 "Reguli generale de protecție a consumatorilor, prin prisma Legii nr.105/2003 privind protecția consumatorilor".

  • Eveniment dedicat Zilei Mondiale a Consumatorului

15 martie 2024 MASA ROTUNDĂ cu genericul: „Inteligența Artificială corectă și responsabilă pentru consumatori”, unde se vor discuta subiecte aferente tematicii:

  • protecția consumatorilor;
  • acțiuni de supraveghere și control pentru prevenirea încălcărilor drepturilor consumatorilor;
  • eficientizarea activităților autorităților abilitate în domeniul protecției consumatorilor;
  • protecția datelor cu caracter personal în contextul vânzărilor online și inteligenței artificiale.

Experiența, schimbul constructiv de idei și provocările împărtășite reciproc, orientate spre consumatori, v-or contribui cu certitudine la consolidarea noilor priorități și perspective în interesul consumatorilor.

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...