Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, a soluționat un conflict apărut între un consumator și un agent economic, după ce consumatorul și-a înaintat pretențiile ce țin de încheierea unui contract de vânzare – cumpărare cu agentul economic, achiziționând o mașina de spălat vase în baza certificatului de garanție.
Dat fiind faptul că în termenul de garanție, consumatorului i s-a defectat mașina de spălat vase acesta a solicitat agentului economic înlocuirea produsului cu una alt produs funcțional.
Prin urmare agentul economic nesatisfăcând cererea consumatorului, acesta a înaintat o cerere de chemare în judecată privind repararea prejudiciului material și moral, prin care Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, a fost atrasă ca intervenient accesoriu.
Astfel prin hotărârea instanței de judecată s-a hotărât încasarea din contul agentului economic prejudiciul material in mărime de 7799 lei și suma de 1000 lei cu titlu de prejudiciul moral.
E foarte important pentru cumpărători să știe că un comerciant are obligația să remedieze problema în termen de cel mult 14 zile calendaristice, fie de la data la care consumatorul a reclamat neconformitatea, fie de la data la care consumatorul a predat produsul cu probleme.
Situația se poate remedia, daca suntem atenți la drepturile pe care ni le conferă legislația consumatorilor.
Este important de punctat că mulți comercianți încearcă să îi inducă în eroare pe clienți, cu privire la drepturile acestora.
Important: cei care au probleme cu comercianții, mai ales în urma cumpărăturilor, pot să se adreseze Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței cu o plângere.