DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Cazuri de succes Moldovenii își recuperează banii pentru telefoanele procurate în rate
Moldovenii își recuperează banii pentru telefoanele procurate în rate
Istorii de succes
Moldovenii își recuperează banii pentru telefoanele procurate în rate
eye
1625

Cetățenii moldoveni  procură tot mai frecvent telefoane în rate, prin intermediul contractelor încheiate între agenți economici și companii de micro-finanțare. Concluzia poate fi făcută după ce în cadrul Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) sunt examinate o serie de reclamații ce vizează neconformități ale acestor produse achiziționate în rate.

Astfel, dintr-un număr total de 88 de petiții înregistrate pentru primele 9 luni ale anului 2018 privind neconformități ale telefoanelor mobile, precum și prestarea necorespunzătoare a serviciilor de reparație a acestor bunuri, 30 % dintre telefoane sunt achitate în rate.

Este și cazul unui consumator din Anenii Noi, care a hotărât să achiziționeze un iPhone X 256 GB în valoare de 27, 540 în rate. Acesta achitase mai multe luni pentru credit, mare însă i-a fost mirarea când a constatat carcasa telefonului detașându-se foarte ușor de telefon.

Cu această problemă, s-a adresat la magazinul specializat de unde a procurat telefonul. Aceștia au negat că ar avea vre-o legătura cu neconformitatea apărută.

Nesatisfăcut de răspuns, bărbatul a apelat la Telefonul Consumatorului, unde a fost ghidat să depună o reclamație. În urma examinării petiției de către specialiști, s-a realizat o expertiză independentă prin care nu s-a putut dovedi vina consumatorului. Astfel, acestuia i s-a restituit toate plățile efectuate pentru telefon, fiind reziliat contractul între consumator și agent economic.

Recent, în adresa APCSP au parvenit și alte două petiții care au fost soluționate pe cale amiabilă.

Ina D. (numele este modificat) din r-nul Sângerei a procurat un telefon mobil în rate în valoare de 6000 lei. După 6 luni de utilizare a fost detectată o deficiență a produsului și anume schimbarea culorii ecranului în momentul exploatării (înnegrirea acestuia).

Un consumator din capitală, de asemenea, a cumpărat un telefon în rate, ce se comercializa împreună cu husă-cadou. La achitarea a câteva tranșe de bani pentru produs, consumatorul a fost informat că este necesar să plătească și pentru husă, ceea ce a fost împotriva intereselor economice ale consumatorului. Drept finalitate, aceste contracte au fost reziliate, consumatorii recuperându-și sumele investite în cumpărături.

De menționat că, unui alt locuitor al capitalei i-au revenit 5399 lei în buzunar după ce bateria telefonului mobil achiziționat s-a dovedit a fi necalitativă, precum și unui locuitor al mun.Soroca, care s-a ales cu contravaloarea bunului procurat-1842 lei.

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...