DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Cazuri de succes Conaționalii noștri își cunosc drepturile de consumator
Conaționalii noștri își cunosc drepturile de consumator
Istorii de succes
Conaționalii noștri își cunosc drepturile de consumator
eye
1470

Statisticile Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței arată că pentru primele 9 luni ale anului 2018, consumatorii au rămas nesatisfăcuți de mobilierul procurat în 20 dintre cazuri, dintre care 12 petiții se referă la neconformitatea ușilor/ferestrelor și 8 petiții la cea a mobilei.

Prin urmare la începutul lunii decembrie a fost soluționată pe cale amiabilă reclamația unei doamne originare din Telenești, care a achiziționat o masă pentru o rudă a sa din Italia. Masa a fost transportată în maximă siguranță, însă persoana care avea să exploateze bunul a constatat că aceasta nu corespunde spațiului pregătit pentru amplasare. În aceste condiții, conaționala noastră din Italia i-a cerut rudei sale să solicite banii pentru produs agentului economic ori să-l înlocuiască, relatându-i despre inconveniențele apărute.

Agentul economic nu a fost de acord să revendice drepturile consumatoarei timp de 14 zile calendaristice. Drept rezultat, fiind sesizată de consumatoare, Agenția a intervenit, contribuind la returnarea 7500 lei, fiind mediată cu succes situația conflictuală.

Într-un alt caz, o femeie a comandat de la un agent economic o ușă pentru exterior din material MDF, achitând o valoare de 8500 lei. Consumatoarea a fost asigurată că chiar dacă nu ușa nu este fabricată din lemn natural, produsul este calitativ și rezistent. După 3 luni de la instalarea bunului, consumatoarea a depistat că ușa începe să se deterioreze (se umflă materialul și ușa nu poate fi închisă). Adresându-se imediat către întreprinzător, aceasta i-a cerut remedierea problemei, prin repararea produsului sau înlocuirea acestuia. Prin stabilirea unui acord tacit, agentul economic a remediat deficiențele apărute la produs plus prin efectuarea lucrărilor de construcție a unui acoperiș deasupra ușii.

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...