DEPUNE O PETIȚIE
?
Program de lucru
Luni-Vineri: 8:00 - 17:00
Linia Verde
Doar rețeaua fixă
TELEFONUL CONSUMATORULUI
SEMNALEAZĂ ACTE DE CORUPȚIE
menu
Prima Noutăți Cazuri de succes Agent economic sancționat contravențional pentru că a refuzat soluționarea reclamației consumator...
Agent economic sancționat contravențional pentru că a refuzat soluționarea reclamației consumatorului
Istorii de succes
Agent economic sancționat contravențional pentru că a refuzat soluționarea reclamației consumatorului
eye
1508

O familie din raionul Criuleni a apelat la serviciile unei întreprinderi individuale, specializată în producerea și comercializarea mobilierului, de la care a comandat un set de mobilă pentru bucătărie în valoare de 39300 lei. La livrarea setului de mobilă, consumatorul a constatat că acesta are mecanismele pentru închiderea ușilor diferite de cele stipulate în contract. De asemenea, în perioada de garanție au apărut și alte deficiențe, iar consumatorul s-a adresat cu o cerere prealabilă agentului economic, cerînd înlăturarea deficiențelor sau restituirea contravalorii produsului.

În conformitate cu art.18 al Legii 105 din 13.03.2003 privind protecția consumatorilor, agentul economic a avut la dispoziție 14 zile calendaristice de la data recepționării reclamației, pentru a satisface revendicările consumatorului sau pentru a dovedi vina acestuia în ceea ce privește deficiențele apărute la produsul vîndut, prin expertiza tehnică efectuată de o terță parte competentă în domeniu.

Întrucît, întreprinzătorul nu a luat atitudine în termenul stabilit de legislație, consumatorul a depus o petiție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor. Inspectorii din cadrul APC au efectuat o vizită de consultanță agentului economic, unde au fost explicate drepturile consumatorilor și obligațiile vînzătorilor. Administratorul a emis o scrisoare de garanție, prin care s-a obligat să satisfacă cerințele invocate în reclamație. Nici de data asta întreprinzătorul nu și-a onorat obligațiile asumate, iar consumatorul a depus la APC o reclamație repetată, în temeiul căreia inspectorii Agenției au inițiat un control inopinat. Ca rezultat, agentul economic a fost sancționat contravențional și i-a fost emisă o Prescripție privind înlăturarea neconformităților. În urma măsurilor întreprinse de inspectorii Agenției, agentul economic a remediat defecțiunile apărute la setul de mobilă și a restituit consumatorului prejudiciul solicitat în valoare de 6000 lei.

Dragi consumatori, nu ezitați să apelați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor atunci cînd se încalcă drepturile dumneavoastră în calitate de consumator. Ne puteți contacta la TELEFONUL CONSUMATORULUI 022-74-14-64 sau la adresa, mun. Chişinău, sectorul Centru, str.Vasile Alecsandri 78, etajul 1.

01 November | 2024
Retrospectiva pentru 9 luni ale anului 2024 
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) prezintă rezultatele înregistrate în cadrul activităților de supraveghere a  pieței și  protecției consumatorilor. Datele statistice 9 luni ale anului 2024 reflectă intensitatea acțiunilor de supraveghere a ...
31 October | 2024
Black Friday : Cum să vă bucurați de reduceri reale, fără capcane
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor oferă câteva recomandări consumatorilor pentru perioada Black Friday sau Săptămâna neagră, care are loc, de obicei, în luna noiembrie. Deși Black Friday aduce reduceri substanțiale la o gamă variată de produse, este esențial ca fie...
28 October | 2024
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecț...
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC) anunță, în colaborare cu Asociația Henri Capitant de Cultură Juridică (AHCCJ), lansarea oficială și implementarea proiectului „Crearea și organizarea Centrului Unic de Apel pentru Consumatori (Acțiunea SCCC)”. Această ini...